söndag 31 oktober 2010

Skrubbsår

Jaha, så var det då söndag och jag har nu en ny vecka full med föreläsningar framför mig. På tisdag har jag tyskprov (verb och prepositioner) att se fram emot och jag måste in extra tidigt imorgon för att försöka rätta till min inskrivning. Jag måste även gå tillbaka till banken, för jag har fortfarande inte fått mitt kontokort, så något måste ha blivit fel. Att säga att jag ser fram emot ovanstående aktiviteter vore att ljuga, men det ska bli skönt att få dem överstökade.

Igår firade jag Halloween med Martin och hans kompisar. Det var roligare den här gången än när vi bowlade och jag tror att de nästan tyckte jag var trevlig den här gången. Vi var först hemma hos Rike och Ben och sen gick vidare till en Halloweenfest innan vi avslutade kvällen med att gå ut. Jag kände igen de flesta och fick till och med pratat lite tyska, så kvällen var ganska lyckad. Sen när jag och Martin kom hem så hade vi pratat lite om att gå upp på taket för att se på utsikten lite snabbt. Det visade sig innebära en del klättrande och jag lyckades missbedöma avståndet lite på vägen ner, så nu har jag ett jättefint skrubbsår på mitt högra knä som jag kan soltsera med. Jag har lyckats använda upp alla mina plåster och det svider, men jag har väl bara mig själv att skylla. Desto roligare är det då att min hosta har börjat lägga sig nu. Jag hostar fortfarande på morgonen och kvällen, men dagarna är så gott som hostfria. Kanske kan jag vara lite piggare på föreläsningarna den här veckan då. Hoppet lever.

Idag har jag dammsugit, tvättat, pluggat, lagat mat och städat lite i största allmänhet. Jag försökte (utan framgång) prata med Michelle eftersom jag tänkte att vi kanske kunde gå ut och äta ikväll eller nåt, men hon har inte svarat i telefon idag, så det blir nog en hemmakväll för min del. Lite mer plugg, te och en film kanske. Mysigt värre.

1 kommentar:

  1. Låter som det varit en lyckad helg. Skönt att hostan börjar att lägga sig. Jag var hemma hos Bengt igår på hans födelsdags fest. Han bjöd på Chili och sedan gick vi ut. Jahg och Poppe och Bengt spelade lite innan det också. En del nya låtar. Det funkade bra. Skoj att träffa Poppe också./Kram Pappa

    SvaraRadera