torsdag 9 december 2010

Att sega hemma kan vara väldigt skönt

Inte blev det frukost hemma idag heller, jag var nog lite för långsam imorse för det. Som tur är kostar mackorna på vägen bara en euro och de är verkligen himmelskt goda har jag kommit fram till. Jag tror att de är utan margarin (vilket jag är ganska tacksam för, för det är faktiskt inte lika gott som Bregott) och istället har de någon form av örtblandning. Eller jag vet faktiskt inte vad det är, men gott är det. Jag har bestämt mig för att hoppa över att handla idag (och ta det imorgon istället), så jag kommer nog köpa med mig en macka/fralla/bulle på vägen imorgon också så att jag kan äta den på rasten (när jag brukar bli hungrig.)

Annars har det varit en ganska bra torsdag. Patryk satt och somnade under mikroekonomin, så till slut lyckades hans trötthet smitta av sig på mig med. Fast den enda gången jag somnade till så var han snabb att slå till mig (lite nätt) med sin linjal, så då vaknade jag till ganska ordentligt. Härligt. Jag hann även förbi erasmuskontoret innan det stängde idag, så nu är jag på god väg att få mina välkomstpengar (100 euro) också. Det är ju inte direkt något man tackar nej till.

Andra nyheter för dagen är väl att Martin ska åka snowboard i helgen, så han kommer vara borta från fredag till lördagkväll. Vad jag ska göra med min nyvunna frihet vet jag inte riktigt, men jag lutar nog mot att vara hemma och se på tv i mjukiskläder och äta riktigt mycket godis. Fast jag hinner ju ångra mig om jag vill. Sen kommer ju Matt (en utis som jag känner från Göteborg) till Berlin i helgen också, så vi får se om jag möter upp med honom och hans kusin. Det beror nog lite på hur jag känner och vad de ska göra. Nu ska jag snart ta och fixa lite banangröt (havregrynsgröt med banan) till kvällsmat. Det låter kanske lite torftigt, men med kanel eller kardemumma så är det faktiskt gott.

1 kommentar:

  1. Var åker man igentligen snowboard i Berlin någonstans? Som jag minns det var det inte en speciellt backig stad. Och inte omnejden heller. /Kram Pappa

    SvaraRadera